De reis naar Finland - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu De reis naar Finland - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

De reis naar Finland

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 Augustus 2014 | Finland, Jyväskylä



Gisteren was het zo ver. Eindelijk ging de grote reis naar Finland beginnen. Gisteren ochtend stapte ik op de trein naar Schiphol, vervolgens ging ik mijn koffer inleveren en nam ik afscheid (wat toch nog wel een beetje moeilijk was). We gingen eerst met ze allen gezellig nog wat eten en drinken en vervolgens door naar het vliegtuig. De vlieg reis ging helemaal goed. Tijdens het landen kon je niet heel veel zien van de omgeving van wegen de wolken, maar Finland kan je echt wel beschrijven als: een heel groot bos. Heel af en toe zag je een huisje tussen de bomen. Toen we eenmaal geland waren gingen we met een busje naar Helsinki Airport toe. Hier was het even zoeken naar onze koffers omdat wij geen Fins, Japans/Chinees kunnen lezen, maar gelukkig toch gevonden! We liepen de Airport uit en na wat mooie Engelse woorden van Elise hadden we ons buskaartje en stapte we de bus in die ons naar het treinstation bracht. Het trein station van Helsinki is in een woord ‘MEGA’. Het was echt een super groot maar ook een mooi station. Hier was het toch wel even zoeken waar wij onze kaartjes konden kopen. We gingen opzoek naar een informatiebalie die wij ook uiteindelijk gevonden hadden. Helaas moesten we een kaartje trekken wat toch nog even duurde, maar gelukkig ging onze trein pas om 18:30. Na dat wij onze trein kaartjes hadden gekocht gingen we nog even wat eten en vervolgens door naar onze trein. De treinen in Finland zijn zo anders. Het is een mega lange trein. Wij moesten dus een stuk lopen totdat wij bij de juiste coupé waren. Daar stapte we dan in en vervolgens moest je nog de juiste zit plaatsen vinden. De trein reis was lang (3 uur) de omgeving zoals ik al eerder zei was dus bos en af en toe een huisje. Ik kwam uit eindelijk om 21:39 aan in Jyväskylä. Het was even schrikken daar want er waren veel mensen op het station en ik zag niemand die mijn kant op kwam lopen (ik zou namelijk opgehaald worden door Seija) maar dat kwam uiteindelijk goed en zij bracht mij naar de Priimus toe. Ze legde nog wat dingen uit en ging vervolgens weer weg naar huis. De kamer is zo in mij eentje wel een beetje leeg maar dat gaat nog allemaal veranderen als ik mijn koffer heb uitgepakt! Helaas heb ik ook nog niet andere studenten gezien, maar dat zal ook nog wel komen!
Het is vandaag trouwens heel mooi weer in Jyväskylä. Om 1 uur word ik opgehaald door Emmi (een van mijn tutoren) en gaan we de stad in! Ik heb er super veel zin in!!!










































  • 30 Augustus 2014 - 21:33

    XX_Honingbijtje_Xx:

    bzzzz wat een verrukkelijk verhaal! ik ga up to date blijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 7295

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: