Dag 1 in Jyväskylä - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 1 in Jyväskylä - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Jyväskylä

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 Augustus 2014 | Finland, Jyväskylä



Mijn eerste dag hier in Jyväskylä. Ik had de ochtend rustig aan gedaan. Op een gegeven moment had ik mijn jas aangetrokken en ben ik een klein beetje de omgeving gaan verkennen (wou natuurlijk niet verdwaald raken). Een groot meer naast de campus. Naast de campus is echt een groot wandel gebied.


Om 1 uur werd ik opgehaald door Jonna, Emmi, Kaisla en Fanni. Het was meteen gezellig! Ze lieten mij als eerste de bushalte zien omdat ik als ik naar mijn stage ga met de bus moet. Daarna zijn we naar de stad gegaan en hebben we een bus kaart gekocht van 55,- euro waarmee ik een maand lang zoveel als ik wil kan reizen met de bus. Vervolgens zijn we naar hun lievelings café gegaan en hebben daar lekker koffie en een broodje genomen. Na een tijd te hebben gezeten daar en lekker te hebben gekletst gingen we weer met de auto verder. Ze lieten mij zien waar ik mijn boodschappen kon halen. Dit had ik dus ook maar meteen gedaan aan gezien ik alleen maar wat koekjes en bolletjes had. Vervolgens gingen we terug naar de campus om mijn spullen weg te leggen en zijn toen naar een van de meiden hun huis gereden.


Geloof mij dit was een super mega groot huis en zo mooi! (in Nederland zou dit heel veel geld kosten als je het zou willen kopen). Niet alleen het huis maar ook de achter tuin was prachtig een groot grasveld waar als je 2 trappen af liep een grote sauna stond en nog een trap naar beneden een steiger waar je zo het meer in kon springen.


Ik vroeg ook meteen aan de meiden of ze allemaal een sauna thuis hadden en ja hoor dat hadden ze. Zowat iedereen in Finland heeft zijn eigen sauna. We hebben even gezeten daar en gingen vervolgens naar een sportveld waar twee vrienden waren. We gingen met ze allen hockeyen (niet helemaal precies hockey zoals het hier staat het is een iets ander spel). Na een tijd te hebben gespeeld gingen we weer terug naar het huis en gingen daar met elkaar lekker eten.

Na het eten werd ik terug naar de campus gebracht voor dat ik terug naar binnen ging wilden de jongens graag nog even met mij op de foto en maakte we nog even een selfie met de meiden er ook bij! Toen ik de campus binnen liep was er nog steeds niemand, maar een paar minuten later toen ik al in mijn kamer was werd er op mijn deur geklopt en stond er een meisje voor de deur en dat bleek uit eindelijk (na dat we eerst Engels tegen elkaar praatte) een Nederlands meisje te zijn. Heel aardig en vriendelijk! Ik ben blij dat ik dus toch vandaag iemand nog heb ontmoet op de campus! Na de ontmoeting nog even met mijn familie en vriend wezen skype. Het was een lange maar super leuke dag!


Morgen weer een nieuwe dag vol ervaringen!

  • 30 Augustus 2014 - 22:34

    DjesZuh:

    supermegavet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 7277

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: