Dag 5 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Vandaag was het mijn derde dag op Kortepohjan koulu. Ik liep mee met Saana. Ik begon de eerste 45 minuten bij Susanna. Zij geeft les aan 1th en 2th graders. Dit zijn geen Engels sprekende klassen. Dit zijn de 1th en 2th graders van de Finse klassen. Ze kregen deze 45 minuten Engelse les (leren van kleuren). Ik kon hier goed bij helpen door te helpen met de uitspraak en spelling. Ik merk dat ik mij steeds meer op mijn gemak voel en ook steeds beter Engels ga spreken.

Vervolgens ging ik naar de Finse les van Saana toe. Dit is voor mij meer een kijk uurtje dan dat ik echt wat kan doen, maar het is wel heel interessant om de Finse taal te horen. Om 10:15 uur vroeg Mirva aan mij of ik voor een half uur haar klas over wilde nemen. Nou, daar hoefde ik niet lang over na te denken. De kinderen luisterden goed naar mij en ze waren hard aan het werk. Ik was niet zenuwachtig,ondanks dat ik voor het eerst in een Engels sprekende klas stond. Het gaf mij een goed gevoel dat ik zo een half uur voor de klas mocht staan. Dat geeft toch een beetje vertrouwen. Na dit half uur ging ik terug naar de klas van Saana. Zij waren bezig met rekenen toen ik binnen kwam. Saana was de 4th graders uitleg aan het geven en ik liep rond bij de 3th graders om te helpen.
Na de lunch hadden de leerlingen "arts" en gingen de kinderen hun zelfportret afmaken.

Ik was op tijd klaar vandaag. Toen ik de bus terug naar het centrum nam ging ik niet meteen naar huis. Ik stapte uit en liep een stuk door naar beneden en ging de brug over naar de andere kant van Jyväskylä. Daar is een prachtige meer met een super mooi uitzicht. Het was nu nog mooier, want het was vandaag de eerste dag zon sinds ik hier ben.