Het weekend - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Het weekend - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Het weekend

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 September 2014 | Finland, Jyväskylä


Dag 7 vrijdag.

Vrijdag was een super mooie dag! Ik werd rond 6 uur opgehaald door de Finse meiden. Nu gingen we naar het huis van Kaisla toe. Een mooi huis in het bos! Haar familie is heel groot (ze zijn ongeveer met 12 mensen). Ook kwamen er nog vrienden langs, dus het was een gezellige en drukke boel!! We gingen gezellig met elkaar eten en vooral veel koffie drinken. Ze stelde heel veel vragen over Nederland en de verschillen tussen Nederland en Finland. De drie meiden die in november naar Nederland toe komen, moesten hiervoor een klein interview met mij houden. Dit was een opdracht van school. Rond 9 uur werd ik weer thuis gebracht. We reden langs de brug van Jyvaskyla. Wauw, wat was die super mooi verlicht! De meiden zeiden dat we daar ook een keer naar toe zouden gaan, zodat ik er foto’s van kan maken.

Dag 8 zaterdag.

Zaterdagmorgen ben ik om 10 uur ben ik naar de stad gaan lopen. Ik heb lekker wat boodschappen gehaald voor het weekend en de rest van de week. Vervolgens ben ik met die boodschappen weer helemaal terug gelopen naar de campus. Dat is toch nog een best stuk lopen met een zware boodschappentas. Vanavond ga ik gezellig met de twee Nederlandse studenten op pad. Waarschijnlijk ook nog met andere internationale studenten die zij hier hebben leren kennen.

Dag 9 zondag.

Ik heb gisteren een hele gezellige avond gehad! Je moet zowat in elke club 20 jaar zijn om erin te komen. Het wordt ook veel strenger bewaakt dan in Nederland. Vandaag heb ik een rustig dagje. Ik ga in de ochtend even mijn kleding wassen en kamer opruimen. Het is een prachtige dag vandaag. Ik ga vanmiddag lekker even een wandeling maken en genieten van het zonnetje en de omgeving.

  • 09 September 2014 - 23:29

    Boef J:

    Prachtig! en wat een mooie foto's!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 7294

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: