Dag 10 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Het is alweer maandag. Mijn tweede stageweek gaat beginnen. Ik begon de dag met de bijbel les in de 3th en 4th grade klas. Hierbij kregen de kinderen te horen wat ze thuis moesten maken. Vervolgens gingen ze een kijkje nemen in de kinderbijbel. In deze les heb ik ook nog wat kopieer taken gedaan.
Na deze les ging ik helpen bij 1th en 2th grade met "arts". De kinderen moesten crêpe papier in stukjes scheuren en vervolgens op A4 papier plakken. Als het blad helemaal vol was mochten de kinderen een strook zwart papier pakken en hierop een boom tekenen. Deze moesten ze uitknippen en op plakken.

Het 3e uur ging ik naar de 5th en 6th grade klas toe. Ze hadden rekenen en ik kon hier goed bij helpen. Ik heb de hele les een leerling geholpen met deel sommen.

Om 11 uur was het lunch tijd. Normaal gesproken eet ik in de leraren kamer, maar ik had vorige week geregeld dat ik voortaan met de lunch mee kan eten in de kantine. Dit is voor mij een stuk makkelijker. Nu hoef ik in 's avond niet zelf meer te koken, want ik heb 's middags al warm gegeten. Vandaag stonden aardappel met geraspte wortel en knakworst met saus op het menu. Je kunt ook nog een extra cracker of brood met boter nemen.

Na de lunch ging ik 2x 45 minuten helpen bij 3th en 4th grade. Ze hadden eerst Engels. Ik kon bij de start van de les niet veel doen, omdat ze een woorden toets hadden. Ik mocht de nieuwe woordjes op het krijtbord schrijven. Dat is toch nog best moeilijk schrijven op een krijtbord. Later toen ze aan werk gingen liep ik rond en hielp waar nodig was. Ook mocht ik de toetsen nakijken.
Vervolgens hadden ze een rekenles. In deze les hadden veel leerlingen hulp nodig, dus ik kon lekker aan de bak.
Aan het einde van de les kwam de lerares van de 3th en 4th grade naar mij toe. Ze vertelde dat haar man actief is in het basketballen. Als ik wil mag ik daar ook trainen. De lerares gaat het telefoonnummer vragen van de beheerder van de sportzaal, zodat ik als ik wil kan trainen!

Na de lessen ging ik nog even wat kopieer werk doen en voor Mirva wat lamineren. Toen ik klaar was en haar klas in liep, was ze met Gwyneth (mijn begeleidster) aan het praten. Ik liep de klas binnen en legde het kopieerwerk voor haar neer. Ze was er heel tevreden mee en zei vervolgens tegen Gwyneth; ‘She is an miracle’. Nou, dat is toch super leuk om te horen!!!

Nu ga ik nog even hardlopen en mij weer voorbereiden voor morgen!!!!

  • 08 September 2014 - 20:37

    Karla:

    Goed bezig, Tessa!

  • 09 September 2014 - 23:28

    Superman J:

    hahaha ze beginnen nu pas te realiseren dat je een 'miracle' bent! en goed bezig met dat hardlopen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 7281

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: