Dag 12 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Vandaag begon ik de dag met een buiten les. De leerlingen van 1th en 2th grade hadden P.E. (gym). Vandaag gingen de kinderen verschillende vormen van springen oefenen. Na het oefenen gingen de kinderen het spel: Maa, Meri, Laiva (land, zee, schip) spelen. Er zijn drie lijnen en als de lerares een van die namen noemt, dan rennen de kinderen daar naar toe. Na de P.E. kregen de kinderen Engels. Hierbij kon ik niet veel doen, omdat ze een woordjes test kregen. Dit mocht ik na afloop nakijken. Vervolgens hadden ze rekenen. Hierbij kon ik weer veel helpen. Ook ging ik het huiswerk van de kinderen checken.
Het was al weer 11 uur, lunch tijd. Vandaag stond er op het menu: erwten soep, pannenkoekjes met verse bessen saus.

Na de lunch gingen alle kinderen en leerkrachten van de school op het schoolplein staan. Ze gingen protesteren, want de bibliotheek vlakbij hun in de buurt moet gaan sluiten. Een bezuinigingsmaatregel en dat willen ze natuurlijk niet. De fotograaf van de krant was er ook. Als het goed is staat het volgende week in de Finse krant.

Na het protesteren hadden de leerlingen nog 45 minuten crafts. Tijdens deze les gingen ze armbandjes maken van touwtjes. Ik kon hierbij dus ook weer veel helpen.

Mijn laatste les van vandaag was bij de 3th en 4th grade. Ze kregen Engels. Hierbij liep ik veel rond en controleerde ik hun spelling.

Volgende week komt ook de fotograaf op school. Dat komt goed uit! Ik kan de foto's gebruiken voor mijn fotoalbum!!

Toen ik weer aan kwam bij de campus. Ging ik de coach bellen van het basketbalteam. Ik wordt vanavond opgehaald en mag al mee trainen!!

  • 13 September 2014 - 20:14

    Een Twee Drie Vier, Toch Maar 1 Bier?:

    hahaha weer een supervet verhaal! ^^ ik ben zelfs Fins aan het leren door deze blog! owowow!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 7292

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: