Dag 18 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 September 2014 | Finland, Jyväskylä

De laatste paar dagen is het 's morgens steeds koud en mistig. Deze ochtend was dat ook zo.

Vandaag was het de ‘School picture’ dag. Rond half negen was ik op mijn stageschool. Ik begon de dag meteen al met een foto. Het hele team kwam bij elkaar en we kregen onze plaats toegewezen door de fotograaf. De team foto was genomen. Het leuke was, dat ze geen aparte foto hadden gemaakt met alleen het team. Na de team foto liet ik een portret foto maken. Om negen uur gingen de 1th en 2th grade op de foto. Dit was alleen de portretfoto. Ik zocht alle de kinderen die nog ontbraken bij de fotograaf en zorgde ervoor dat ze alsnog op de foto kwamen. Dit was het eerste les uur voor de leerlingen, dus sommige kinderen kwamen wat later op school aan. Nadat alle kinderen op de foto waren geweest gingen ze weer terug naar de klas.

De leerlingen van de 1th en 2th grade hadden rekenen. Dit was maar voor 5 minuten, want daarna moesten ze weer naar de fotograaf toe. Alle leerlingen van de EKL (Engels sprekende klassen) gingen met elkaar op de groepsfoto. Ik ging ook bij deze klassen op de groepsfoto. Ik heb nu twee leuke foto’s die mooi in mijn fotoalbum kunnen!!

Na de foto gingen de kinderen weer naar de klas toe. De leerlingen van 1th en 2th grade moesten hun rekenwerk af maken. Ik ging hun huiswerk controleren. Als ze het af hadden zette ik er een stempel bij.

Toen was het alweer lunch tijd. Dit keer stond er een vegetarisch soep op het menu met rijst en saus. Na de lunch ging ik naar de 3th en 4th grade toe. Die hadden nu rekenen. Ze gingen naar het computer lokaal en moesten inloggen op een site. Op die site moesten ze rekenopdrachten maken. Die opdrachten waren voor een wedstrijd waar de school aan mee doet. Na deze les waren mijn lessen afgelopen. Ik bleef nog twee uurtjes op stage om Gwyneth te helpen. Ze vroeg of ik een bordje met ‘classroom helpers’ erop wou maken. Ook vroeg ze of ik op een groot vel papier het woord ‘Engels’ kon schrijven. Dit heb ik op een creatieve manier gedaan. Toen ik het aan haar liet zien noemde ze het ‘brilliant’. Altijd leuk om te horen dat je werk gewaardeerd wordt. Ik had ook nog aan Gwyneth gevraag of ik op vrijdagmiddag met haar mee naar de middelbare school mag. Ze vond dat helemaal goed.

Het was weer een heerlijke drukke stage dag. Weer wat ervaringen rijker! Rond twee uur ging ik weg van stage. Het was een mooie warme middag. Ik heb nog heel even buiten gezeten en ben vervolgens weer aan het werk gegaan met mijn eigen opdrachten voor school.

Morgen weer een nieuwe stage dag!

  • 20 September 2014 - 18:29

    Bil Naad:

    lekker zo'n drukke dag stage zekerweten! mooi dat het nog steeds leuk is en je het naar je zin heb in Finland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 7286

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: