Het weekend - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Het weekend - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Het weekend

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 September 2014 | Finland, Jyväskylä


Dag 22

Vanochtend werd ik al vroeg wakker. Ik ben de dag begonnen met het maken van mijn schoolwerk. Dat moet namelijk ook gebeuren! Hierna ben ik rustig gaan ontbijten en heb ik me omgekleed. Rond half tien liep ik naar de stad. Ik heb daar een nieuw shirtje gekocht. Vervolgens ben ik naar de andere kant van Jyväskylä gelopen. Hier was ik al eens eerder geweest, om een foto te maken van de haven. Toen ik over de brug liep, om aan de andere kant te komen, zag ik dat er een markt was. Ik was nieuwsgierig naar wat er allemaal verkocht werd, dus ik ging er even een kijkje nemen. Er waren heel veel kraampjes die vis, honing, olijven en snoep verkochten. De geuren waren erg aantrekkelijk, maar ik heb niks gekocht. Toen ik verder door liep, kwam ik een souvenir kraampje tegen. Hier heb ik een muts en een hemdje gekocht met de tekst: Suomi Finland. Altijd leuk om te hebben. Ook heb ik nog wat andere dingen gekocht, maar dat vertel ik niet want het is een verassing voor de familie. Ik ben, nadat ik de markt over geweest was, nog even door gelopen. Helaas viel er niet zoveel bijzonders te zien aan deze kant van Jyväskylä. Ik ben terug gelopen en mijn boodschappen gaan halen. Ik heb ingrediënten gehaald voor pannenkoeken, die ik lekker vanavond ga bakken. Pannenkoeken met vanille yoghurt en gezonde bessen erop. Na het boodschappen doen ben ik weer terug naar de campus gelopen. Ik heb gegeten en ben vervolgens naar buiten gegaan en heb even buiten gelezen. Helaas is het een bewolkte dag hier in Jyväskylä. Waardoor het nu dus ook een stuk kouder is. Na een uur buiten te hebben gezeten ben ik weer naar binnen gegaan. Ik ben weer verder gegaan met het schoolwerk en heb een lekkere warme kop groene thee genomen. Rond vijf uur heb ik heerlijke pannenkoeken gebakken. Het was een succes! Zeker voor herhaling vatbaar!!! Vanavond nog wat voor school doen en daarna lekker een filmpje kijken in bed.

Dag 23

Vanochtend heb ik hier voor het eerst heerlijk kunnen uitslapen. Ik ben rustig gaan ontbijten en omkleden. Vervolgens heb ik de stofzuiger gepakt en ben ik mijn kamer grondig gaan schoonmaken. Ook heb ik nog even wat spullen in de wasmachine gedaan. Ik heb vandaag een ontspannen dagje. In de ochtend weer goed bezig geweest voor school.

In de middag lekker ontspannen een boek gelezen. In de avond heb ik weer pannenkoeken gemaakt. Ook heb ik al mijn spullen voor morgen klaar gelegd. Morgen mijn 4e stage week. De tijd gaat veel te snel als je het naar je zin hebt!!! Helaas was het vandaag, net als gisteren, niet echt mooi weer. Het is bewolkt. Het waait hier nu ook wat meer dan de andere weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 7279

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: