Dag 33 en 34 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 33 en 34 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 33 en 34

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 Oktober 2014 | Finland, Jyväskylä

Dag 33

Gisteren had ik een leuke, maar ook een drukke stage dag. Ik ben twee uur lang, samen met de kinderen van de 1rd en 2rd graders, in het bos geweest. De opdracht was dat de kinderen samen met hun groep een huis gingen bouwen voor Mr. Bunny. Dit huis moest gemaakt worden van natuurlijk materiaal. Mr. Bunny is een knuffel konijn. Op vrijdag krijgt een leerling de knuffel mee naar huis en moet er het hele weekend voor zorgen. De leerling moet dan ook opschrijven wat hij samen met Mr. Bunny heeft gedaan. Dit verhaal wordt op maandag voorgelezen aan de klas. Het was heerlijk weer buiten dus we hebben lekker twee uur lang in het bos gewerkt. Om half drie kwam Pirkko . Dit is een van de begeleiders die ik hier heb. Zij had mij de eerste stage dag naar stage gebracht. Ze kwam langs om een evaluatie gesprek te hebben met Gwyneth en mij. Het was een positief gesprek. Gwyneth zei dat er meer stagiaires zoals ik moesten komen. Ook zei ze dat zij en Mirva niet weten wat ze moeten doen als ik weg ben. Alle groepen zijn combinatiegroepen en ik neem nu de ene groep en de leerkracht de andere groep. Ook werd mij gevraagd wat de hoogtepunten van deze stage waren, wat anders kon, hoe de contacten zijn en of ik nog op- en aanmerkingen had. Het was een goed en gezellig gesprek!

Dag 34

Vandaag was het een rustig dagje op stage. Ik heb de 5rd en 6rd graders geholpen met rekenen. Ik heb met een leerling apart gezeten en haar veel dingen uitgelegd van het werk dat ze niet helemaal goed had gemaakt. Daarna nog geholpen bij rekenen met de 1rd en 2rd graders. Hier was ik eerst bij de 1rd graders aan het uitleggen en helpen. Daarna ruilde Mirva en ik om en ging ik bij de andere groep helpen. Vanmiddag ben ik naar het AaltoAlvari Aquatic Centre geweest. Eerst heerlijk baantjes gezwommen en vervolgens de sauna ingedoken. Ik denk dat als ik terug ben in Nederland in mijn achtertuin een sauna ga bouwen. Na een drukke dag is dat echt een lekkere ontspanning.

Morgen ga ik na stage met een onderwijsassistent mee. Zij gaat altijd op vrijdag van half een tot vier uur helpen bij de naschoolse opvang. Het leek mij wel goed en leerzaam om te zien hoe het daar gaat. Volgende week ga ik nog basketbal lessen geven aan mijn stage klassen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 7280

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: