Dag 13 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Gisteravond werd ik door de teammanager van het basketbalteam opgehaald van de campus. Hij bracht mij naar de sporthal toe. Mijn eerste training met het team van Jyväskylä. De training ging goed. Ik had verwacht dat ik, na 1,5 jaar geen bal meer te hebben aangeraakt, een beetje moeite zou hebben met de training, maar het ging heel erg goed. Vrijdag mag ik weer mee trainen.
Zondag is er een oefenwedstrijd en waarschijnlijk mag ik daar ook aan mee doen!!! De meiden en coach waren allemaal heel vriendelijk en ik voelde mij erg welkom.


Het is alweer donderdag ochtend. Vandaag weer een stage dag. Wat gaat de tijd toch snel!Het was een hele mistige en koude ochtend, maar gelukkig klaarde het vanmiddag op!!

Ik begon de eerste twee lessen van 45 minuten bij een techniek les. Hierbij hielp ik vooral met zagen. De kinderen zijn een eiland aan het maken met een vuurtoren erop.

Na techniek ging ik naar de EKL klassen (EKL staat voor de Engels sprekende klassen, dit zijn de groepen waar ik stage loop). Ze kregen rekenen op een bijzondere manier. Ze gingen namelijk met alle EKL leerlingen naar buiten om in de natuur te rekenen. Dit rekenen gebeurde in groepjes. Ieder groepje kreeg een werkblad waarop ze vragen moesten gaan beantwoorden. Ze moesten met materialen uit de natuur vormen maken bijv. cirkel, rechthoek etc. Ook moesten ze hier sommen mee maken. Na 45 minuten hadden we lunch. Na de lunch werd het rekenen buiten vervolgd. De leerlingen gingen hun laatste opdrachten afmaken.

Toen deze les afgelopen was hoefde ik niet meer in een klas te helpen. Ik ging nog wat kopieer werk doen. Ook ben ik bezig met het maken van een rooster voor in de klas van de 3th en 4th grade.

In de middag toen ik terug was in de campus. Ben ik nog een grote ronde gaan wandelen. Natuurlijk ook nog wat foto’s gemaakt van de omgeving.

  • 13 September 2014 - 20:17

    Blaf Blaf Ik Heb Een Staf:

    vanzelfsprekend dat het goed is gegaan met basketballen!! straks willen ze je daar houden omdat je zo keigoed bent mevrouw ;D (ik hoop het niet hoor! :o)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 7300

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: