Dag 38 mijn laatste week - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 38 mijn laatste week - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 38 mijn laatste week

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 Oktober 2014 | Finland, Jyväskylä


Het is alweer mijn laatste stageweek. Nog vier dagen stage en dan moet ik helaas afscheid nemen van de Kortepohjan Koulu.
Vandaag gaf ik negentig minuten gymles aan de 3rd en 4rd graders. Ik begon met een tikspel. Alle leerlingen hadden een basketbal. Ook de twee tikkers. Als er drie leerlingen aan de kant stonden, omdat ze getikt waren, mocht de eerste leerling er weer in. Dit heb ik twee keer gespeeld met de leerlingen. Vervolgens liet ik ze allemaal verspreid in de gymzaal staan en heb ik verschillende dribbel oefeningen met ze gedaan.
Dit hebben we vijftien minuten gedaan. Daarna liet ik zien hoe je een lay-up maakt. Dit was nog wel lastig voor de kinderen. Ik verdeel de leerlingen in vier groepen en ze gingen bij een basket de lay-up oefenen. Na een poosje heb ik hier een wedstrijd van gemaakt. De kinderen moesten met hun groepje tien keer een lay-up maken. Nadat de winnaar bekend was liet ik ze naar de volgende basket gaan. De leerlingen hebben dus met hun groepje op vier baskets geoefend.
De leerlingen wilden graag een partijtje basketbal spelen. Dat had ik ook in mijn planning staan. De kinderen speelden op twee velden vier tegen vier. Dit ging wel goed, de kinderen waren allemaal actief bezig. Na de wedstrijd liet ik ze even wat water drinken. Toen ze terug kwamen legde ik het spel ‘shoot out’ aan ze uit. Dit werd snel begrepen door de leerlingen en ze gingen meteen aan de gang. Na dit twee keer te hebben gespeeld, had ik nog een kwartier de tijd voor de lunchpauze. Ik liet alle kinderen in een cirkel zitten en we hebben allemaal stretch oefeningen doen.

Ik vond deze les wel redelijk gaan. Een aantal leerlingen hadden wat moeite met de bal vasthouden en direct luisteren. Basketbal, voetbal, volleybal, handbal etc. dat soort sporten blijft lastig om tijdens de gymles te geven. Een aantal kinderen vinden het leuk om te spelen en anderen niet. Als je bijvoorbeeld tikspelletjes speelt vindt iedereen dat leuk.

Na de gymles ging ik nog helpen bij de 3rd en 4rd graders met engels en rekenen. Mijn laatste maandag zit er alweer op. Gwyneth kwam nog naar mij toe en vroeg of ik mijn adres achter wil laten, zodat de kinderen en de leraren een kaart of brief kunnen sturen. Dat is natuurlijk altijd leuk. We blijven contact houden!!!
Na mijn stage ben ik nog even naar de supermarkt gelopen en heb ik alvast een aardigheidje voor mijn drie stagebegeleiders gekocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 7305

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: