Dag 14 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Vandaag had ik een rustige dag op stage. Ik begon de dag bij de 3th en 4th grade. Ze kregen rekenen. Ik kon weer veel kinderen helpen. Na deze les was ik 45 minuten vrij geroosterd. Ik ging voor Saana (lerares van de 3th/4th) een grote timetable maken. Ik had stroken gemaakt. Op elke strook stond een vak. Elk vak heeft zijn eigen kleur. Vervolgens heb ik de stroken gelamineerd. Maandag ga ik het rooster ophangen op het white bord.
Hierna ging ik 2x 45 minuten helpen bij 3th en 4th grade met Engels. Ik ga voor de leerkracht een checklist maken. Dit is voor het huiswerk, zodat de leerkracht kan afvinken wie het huiswerk af heeft en wie het niet af heeft.

De laatste les waar ik bij ging helpen was techniek. Ik kon hier niet echt bij helpen, want al deze leerlingen spreken alleen Fins. Ik probeerde zo simpel mogelijk Engels te praten, maar ze begrepen dus helemaal niks van mijn uitleg. Na de eerste 45 minuten heb ik het besproken met de leerkracht. De leerkracht begreep dat het moeilijk voor mij is om bij deze les te helpen als de kinderen mijn uitleg niet begrijpen.
Vervolgens ben ik naar Mirva gegaan en heb haar verteld dat ik niet goed kan helpen bij de techniekles, omdat de leerlingen alleen Fins spreken. Ze vertelde dat op dat zelfde uur Gwyneth naar een middelbare school gaat om daar les te geven. Maandag ga ik aan Gwyneth vragen of ik een keer met haar mee mag om te zien hoe het daar gaat. Wie weet kan ze mijn hulp gebruiken en kan ik op vrijdagmiddag met haar mee.

’s Avonds ben ik met de twee Nederlandse meiden naar buiten gegaan. Als het goed was konden we het Noorderlicht zien, maar na 1,5 uur buiten te hebben gestaan was er nog steeds niets te zien. Het was ook heel erg bewolkt. We zijn uiteindelijk weer naar binnen gegaan en hebben helaas niks gezien.

• 13 September 2014 - 20:20

Flapperdeflap Soepzak:

oeii, misschien moet je die kinderen engels leren! dan wordt alles duidelijk hahaha, maar wel jammer van het noorder licht, dat gaan jullie natuurlijk nogmaals proberen hohoh!