Dag 16 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 September 2014 | Finland, Jyväskylä



Vanochtend om zeven uur ging de wekker. Voor een zondag was dat toch nog best even zwaar. De hele week moet ik al vroeg opstaan. Rond acht uur liep ik naar de sporthal toe. Toen ik daar aan kwam stond de spelers bus er al. Niet alleen het meiden team maar ook het jongens team ging mee, want de coach heeft twee teams onder zijn hoede. Om kwart voor negen vertrokken wij met de bus. Na een uur en drie kwartier werd er gestopt bij een wegrestaurant. Hier gingen we even wat eten en drinken. Dat doen ze altijd als ze uit spelen.

De teammanager vertelde mij dat de competitie wedstrijden alleen maar in Helsinki worden gehouden. De wedstrijden worden dan ook 's avonds gespeeld. De meiden komen dan midden in de nacht thuis. Van Jyväskylä naar Joensuu is het ongeveer 247 km. Van Jyväskylä naar Helsinki 269 km.

Om elf uur gingen we weer rijden. Na nog ander half uur rijden kwamen we eindelijk aan bij de sporthal in het plaatsje Joensuu. We speelde dus tegen het team van Joensuu. De wedstrijd begon om half twee. Tijdens de warming up moest ik er met mijn schot even in komen. Na een paar keer te hebben geschoten gingen ze er allemaal weer goed in. De wedstrijd begon en ik stond in de basis. Het is heel erg wennen, want de warming up en het systeem dat ze spelen gaat toch anders dan dat ik gewend ben. Gelukkig was dit de eerste oefen wedstrijd van dit team en moesten zij ook nog even wennen. We waren maar met zeven spelers.

Uiteindelijk hebben we dik verloren! De eindstand was 85-29. Ik heb wel lekker gespeeld. Dit was mijn eerste wedstrijd na ander half jaar geen basketbal. Ik heb veel minuten gespeeld en ook nog een keer gescoord.

Na onze wedstrijd speelden de jongens van Jyväskylä. Die deden het toch een stuk beter dan wij. Zij hadden uiteindelijk gewonnen met 44-69.

Rond vijf uur zaten we weer in de bus. Na tien minuten te hebben gereden stopten we bij een wegrestaurant genaamd ABC. De teammanager trakteerde ons op eten. Ik had een bordje met salade en Hessun Leike besteld. Dat zijn aardappelschijfjes met een schnitzel, ei en ham.

Rond 18:20 uur vertrokken we weer en reden met de bus terug naar Jyväskylä. Na drie uur rijden kwamen we eindelijk aan.

Rond tien uur was ik weer lekker thuis. Ik dook meteen mijn bed in.

Morgen weer vroeg op voor stage!

  • 20 September 2014 - 17:37

    Piet Verdriet:

    heel jammer dat jullie hebben verloren! wel weer keigoed dat je hebt gespeeld en het leuk was!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 7297

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: