Dag 4 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 September 2014 | Finland, Jyväskylä



Vandaag liep ik de hele dag mee met Mirva. Zij is lerares van de 1th en 2th graders. Ik moest er om 9 uur zijn.
De reis naar de school toe was toch nog een beetje spannend, omdat dit de eerste keer alleen zou zijn. Pirkko mijn begeleidster vertelde mij gisteren dat ik bus± 25,25k, 18 en 18k kon nemen. Ik nam bus 18k. Pirkko had niet verteld dat deze bus door de woon wijken zou gaan dus ik was een beetje de draad kwijt. Na een paar minuten in de bus gezeten te hebben ging ik toch maar even vragen aan de buschauffeur of ik wel goed zat. Precies op het moment dat ik het vroeg stopte die in de buurt van de school. Ik stapte uit en ik vroeg voor de zekerheid toch nog even aan een student of het klopte. Gelukkig was ik er om half 9.


Ik begon de dag met mezelf voor te stellen in de klas . Op de kaart liet ik zien waar Nederland ligt. De kinderen begonnen meteen allemaal te vertellen waar zij vandaan komen . Na het voorstel rondje begon de les rekenen. Ik liep rond en probeerde wat meer contact met de kinderen te maken dan gisteren. Na 45 minuten rekenen was er 15 minuten buiten spelen. Mirva en ik gingen samen naar buiten toe. Na de pauze begon de verkeers- les in combinatie met de tekenles. Na deze les hadden de kinderen een lunchpauze van een half uur. Mirva liet mij zien waar dat was en hoe het allemaal werkt.

Lunch was over om 11:30 en de kinderen kregen toen PE (gym). Bij het eerste spel had de leerkracht drie gekleurde borden (groen, oranje, rood) bij zich had. Om de beurt liet de leerkracht een bord zien. Groen betekende rennen, oranje betekende wandelen en rood stil staan. Mirva vroeg aan mij of ik dit wilde doen met de kinderen. Dat vond ik erg leuk! Het volgende spel was over gooien naar elkaar. Tijdens de gymles begon het ook te regenen. De gymlessen zijn altijd buiten. In weer en wind!

Vervolgens gingen de 1th graders naar huis en kregen de 2th graders van een andere lerares Fins. Mirva en ik gingen naar de 4th graders om daar nog 2x 45 minuten Fins te geven. Daar heb ik vooral geluisterd en gekeken .

Morgen loop ik mee met Saana bij de 3th en 4th graders. Morgenmiddag gaan we met z'n vieren mijn rooster invullen, zodat ik weet bij wie ik wat ga doen in de week.

  • 03 September 2014 - 20:20

    Karla:

    Zo een schoolplein wil ik ook!! Wat een heerlijke ruimte voor de kinderen!

  • 03 September 2014 - 22:47

    Djesse:

    Super leuk in Finland dus! Dit is ook een superblog, net alsof ik zelf in Finland ben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 7324

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: