Dag 3 eerste stage dag!! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 3 eerste stage dag!! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 3 eerste stage dag!!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 September 2014 | Finland, Jyväskylä



Het was vandaag een beetje een spannende dag. Vanochtend nam ik de bus van 8 uur naar het centrum van Jyvaskyla. Om 9 uur werd ik op gehaald door Pirkko en die liet mij zien welke bus ik vervolgens moest nemen om bij de school aan te komen. Om iets voor half 10 kwamen we op de bestemming aan. Het is een mooie school en vooral ook heel groot.


We gingen eerst naar de directeur toe van de school want die zou ons naar de klas brengen. Helaas is de directeur er pas sinds kort hier en wist ook nog niet helemaal de weg in de school. De oude directeur had mijn gegevens en mijn formulieren maar dat bleek ook niet helemaal juist te zijn door gegeven, maar gelukkig wisten ze wel dat ik zou komen.
Ik liep vandaag mee met Gwyneth (dit is ook mijn begeleidster). Zij is van oorsprong British. Ik begon de dag bij de 5th en 6th graders. Ze kregen rekenen en daarna Engels. Daarna ging ik een Engelse les kijken bij de 3th en 4th graders.


De leerlingen krijgen steeds 45 minuten les en vervolgens 15 minuten pauze. De kinderen lopen ook op hun sokken door de school (dat bespaard schoon maken). Vandaag was het voor mij echt een kijk dagje en een beetje observeren hoe de kinderen zijn. 5th en 6th is een klas van 15 kinderen en 3th en 4th van 18. Voor zo ver ik zag zijn de leerlingen ook best wel rustig en werken goed mee. De school heeft best wel wat leerkrachten rond lopen.


Na de school dag ging ik nog even na praten met Gwyneth en Mirva. Met hun ga ik woensdag mijn 'timetable' invullen. Dit houdt in dat ik bij iedereen een beetje help. Ook na school tijd kan ik geplaatst worden in een club waar de kinderen naar toe gaan. Dit wordt dus woensdag gedaan.


De leerlingen krijgen op de school gewoon de normale vakken zoals muziek, rekenen, Fins, Engels, handvaardigheid en tekenen en gym etc. maar de leerlingen kunnen ook nog kiezen voor een extra taal. Dit wordt gedaan in het begin van het jaar. Ze kunnen kiezen uit Spaans, Frans, Duits en Russisch. Als er minimaal 12 leerlingen zich voor een taal hebben aangemeld dan wordt er een groep gevormd waarbij die lezen aanbod komen. De laatste paar jaar is het steeds Spaans geweest.


Morgen begin ik om 9 uur. Ik loop dan mee de dag met Mirva. Ik ben heel erg benieuwd, want ze zei dat ze veel hulp kon gebruiken! Ik moest ook warme kleding mee nemen dus waarschijnlijk zijn er ook wat buiten activiteiten. Woensdag loop ik mee met Saana.

  • 01 September 2014 - 15:23

    Ronald Van Der Oord:

    Leuk verhaal Tessa! Veel plezier in Finland.

    Groetjes Ronald.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 7303

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: