Dag 19 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 19

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Het was vandaag een bijzondere dag op stage. Ik begon om kwart over acht met P.E. (gym). Dit was met de 1th en 2th graders. We gingen met de groep door het bos wandelen. Tijdens het wandelen moesten de leerlingen op zoek gaan naar: takjes, dennenappels en rode besjes. Dit zijn materialen die ze nodig hebben bij de handvaardigheid les die ze later op de dag krijgen. Na de P.E. les kreeg ik te horen dat Saana ziek was. Saana is de lerares van de 3th en 4th graders. De directeur van de school vroeg aan mij of ik rond tien uur op zijn kantoor kon zijn. Eerst had ik nog les bij de 1th en 2th graders. Met de 1th graders ging ik op de gang zitten. Ik las een boek aan ze voor. Nadat ik het boek voor gelezen had moesten de kinderen er een tekening bij maken.

Rond tien uur was ik bij het kantoor van de directeur. Hij vroeg aan mij of ik de lessen van Saana kon overnemen. Nou, daar hoefde ik niet lang over na te denken. De eerste les was een rekenles. De kinderen waren rustig aan het werk. Ik heb de kinderen uitleg gegeven en ik gaf het huiswerk op. Vervolgens was het lunch tijd. Ik liep met de kinderen naar de kantine toe. Ik was nu de leerkracht en moest de leerlingen tijdens de lunch ook in de gaten houden. Na de lunch hadden de leerlingen twee keer 45 minuten Arts. De eerste 45 minuten hadden de kinderen een opdracht waar ze vorige week met Saana aan begonnen waren. Voordat het tweede uur begon had ik een herfst kleurplaat opgezocht en uitgeprint. Hier gingen de kinderen het tweede uur mee aan de gang. In deze les was er wat meer geluid, maar dat mag op zich ook wel tijdens Arts. Ik vond dat het best wel goed ging. De kinderen luisterden ook allemaal goed.

Vervolgens hadden de kinderen Engels van Gwyneth. Ik liep tijdens deze les rond en controleerde de spelling bij de kinderen.

Toen was het al weer kwart over twee. Mijn lessen waren afgelopen. Ik liep naar de lerarenkamer toe en zag daar de krant liggen. In de krant stond het stukje over het bibliotheek protest van vorige week. Ik heb de krant meegenomen om in mijn album te doen.

Zometeen om half zes stap ik op de fiets en ga ik naar de basketbaltraining toe. Ik train vanavond van zes uur tot kwart over zeven.

  • 20 September 2014 - 18:33

    Zo Vierkant Als Een Rondje:

    mooi hoor dat je ook nog helemaal zelf les heb kunnen geven! ik kan ook uit je verslag halen dat het allemaal prima ging, wat natuurlijk ook supermooi is! en maar weer basketbal trainen hoor, zozo, heeel erg goed bezig. straks als je weer thuis bent wil je alleen nog maar meer basketballen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 7325

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: