Dag 20 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 20

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Gisteren werd ik rond vier uur opgehaald door de Finse meiden. We gingen naar Jonna’s huis. Dat is ongeveer 7 km van Jyväskylä vandaan. Toen we aan kwamen bij het huis viel mijn mond van verbazing open. Ze heeft namelijk zo’n mooi groot huis. Het uitzicht vanaf het huis is ook echt super prachtig. Nu ik dit gezien heb wil ik Finland zeker niet verlaten! We gingen, na wat foto’s te hebben gemaakt van het prachtige uitzicht, naar binnen toe. Ik stelde mij voor aan alle familieleden. Dat waren rond de tien mensen, als ik goed heb geteld. We gingen met z'n allen aan de achtertafel zitten kletsen. De moeder van Jonna had heerlijk eten gemaakt.

We kregen een lekker toetje. Appeltaart met vanille ijs. De appeltaart was gemaakt door Emmi. Dit had ze gedaan, omdat ze afgelopen dinsdag jarig was.

Na het toetje gingen we het bos in. Met het prachtige weer hebben we heerlijk gewandeld en heel veel foto’s gemaakt. Rond zes uur waren we weer terug bij het huis.

Het was eindelijk zo ver. Ik ging iets echt Fins doen met de meiden. Namelijk….. de sauna in!!!! Je zal wel denken wat is daar nou zo speciaal aan, maar na in de sauna te hebben gezeten sprongen we meteen het water van het meer in. Dit is echt Fins. Bijna elke Fin heeft een eigen sauna. Na de sauna springen ze het water in, want dat is goed voor je hart. Na ongeveer ander half uur afwisselend in de sauna te hebben gezeten en te hebben gezwommen, gingen we ons weer lekker warm aankleden.

We liepen weer terug naar het huis en kregen een lekker bakkie koffie met heerlijke broodjes. Tijdens het eten hadden we het over wat voor dingen we nog konden doen deze weken. We hebben nu voor volgende week vrijdag gepland dat we naar een ijshockey wedstrijd gaan. Dat wordt mijn eerste ijshockey wedstrijd! Ik kan niet wachten tot volgende week! Na de wedstrijd gaan we naar de brug van Jyväskylä toe. Die is namelijk 's avonds super mooi verlicht en dan kan ik daar foto’s van maken. Ook hadden de meiden in gedachte, om in de laatste week,met z'n allen een chocolade taart of cake te maken. Super gezellig, met elkaar bakken!

De meiden komen in november naar Nederland toe. Ze verblijven dan in Rotterdam voor hun studie. Ik heb ze beloofd dat ik ze dan rond ga leiden in Nederland en allemaal activiteiten ga plannen om met elkaar te gaan doen. Ik kan niet wachten totdat ze naar Nederland komen!!!!
Om ongeveer acht uur gingen we weer met de auto terug naar Jyväskylä. De meiden vertelden mij onderweg dat het volgende week vrijdag misschien gaat sneeuwen. Dat had ik niet verwacht, want het is de afgelopen twee weken heerlijk warm weer geweest.


  • 20 September 2014 - 18:43

    Murisakibura Senpai:

    ik zal van bovenaf aan beginnen. Het lijkt wel alsof iedereen daar in finland mega rijk is en superuitzicht hebben! en ikke wil niet dat je daar blijft wonen hooowwwr, je moet wel weer terug komen! ;) ook superleuk dat je keilekkere dinge heb kunnen eten met haar familie :D! Maar sjongejonge jij komt alleen maar in mooie gebieden, allemaal professionele superfotos!
    Toen, toen kwamen we bij de sauna. Wat een heerlijkheid zeg, en nog lekker zwemmen daarna ook wat een luxe wat een luxe. Maar daarbovenop ook nog een hockeywedstrijd?!?1 dat is geen stage meer, het is gewoon superlekker vakantie vieren!!! en tenslotte is het inderdaad heel leuk als ze ook naar Nederland komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 7326

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: