Dag 28 ijshockey wedstrijd! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 28 ijshockey wedstrijd! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 28 ijshockey wedstrijd!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 September 2014 | Finland, Jyväskylä


Vandaag was het eindelijk zo ver! Ik heb al de hele week uitgekeken naar vrijdag! Vooral vrijdag middag en avond! Ik ging namelijk vandaag naar mijn eerste ijshockey wedstrijd toe!!! Ik was rond zes uur bij het huis van Emmi en ging samen met de meiden lopend naar de arena toe. Rond half 7 begon de wedstrijd. We hadden staanplaatsen en konden alles heel goed zien. Het was de wedstrijd JYP (het team van Jyväskylä) tegen ILVES (het team van Tampere). Het was een volle en drukke hal. De zaal was helemaal gevuld, wat ook logisch is, want ijshockey is hier mega populair. De wedstrijd begon, de eerste 20 minuten gingen van start. Na 6 minuten speeltijd werd er al gescoord door Tuomas Pihlman. Een minuut later scoorde hij weer. Het stond 2-0 voor JYP. Na 14 minuten werd er gescoord door Eric Perrin. Het stond nu 3-0 voor JYP. De rest van de 20 minuten ging het er niet zo heel erg ruig aan toe zoals je wel eens op tv ziet. De hockeyers vlogen over het ijs en het leek af en toe wel een beetje op kunstschaatsen. Toen waren de 20 minuten voorbij en was het 20 minuten rust. Ik liep samen met de meiden door de hal waar je allemaal eetkraampjes had. Na deze 20 minuten gingen de volgende 20 minuten in voor de wedstrijd. Na 2 minuten scoorde de JYP speler Jani Tuppurainen. De stand was 4-0 voor JYP. De 20 minuten waren voorbij, maar dit keer was er wel wat meer actie in het veld. Na de 20 minuten rust begon de laatste periode van 20 minuten. Dit was een wat ruwere laatste 20 minuten. Veel spelers die in de strafbank moesten gaan zitten voor een paar minuten. Een speler die geblesseerd van het ijs ging. Ook was er nog een ruzie op het ijs wat gelukkig allemaal goed afliep. Er werd in de 45 ste minuut gescoord door de tegenpartij door Aleksi Mustonen. De stand werd 4-1. In de 55 minuut dus 5 minuten voor het einde van de wedstrijd. Werd er weer gescoord door Jani Tuppurainen. De eindstand werd 5-1 voor JYP.

Na de wedstrijd ging ik nog met de meiden naar MC Donalds toe. Even lekker met elkaar gegeten en gekletst. Ik werd weer thuis gebracht en ik dook meteen achter mijn laptop. De meiden hadden mij namelijk verteld dat in Helsinki een nog grotere ijshockey arena was waar ongeveer 5.000 man in kan. Ik ben meteen gaan kijken. En ja hoor, 15 oktober heb ik twee kaartjes besteld voor de wedstrijd in Helsinki. Hier ga ik gezellig samen met mijn moeder heen!!!


Ik dacht het is misschien wel leuk om nog een klein stukje over het ijshockey team van Jyväskylä te vertellen.

Het ijshockey team van Jyväskylä het JYP (uitgesproken als "Juup"). Het team komt uit in de SM-liiga (Suomen mestaruusliiga) is de hoogste klasse van het ijshockey in Finland. De volledige naam van de club is JYP Jyväskylä Oy. JYP heeft de Finse competitie tweemaal gewonnen, namelijk in 2009, toen ze met 4-0 tegen Kärpät wonnen, en in 2012, met een 1-4-overwinning tegen Pelicans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 7308

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: