Dag 29 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 29 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 29

Blijf op de hoogte en volg Tessa

27 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Vanochtend werd ik rond zeven uur wakker. Ik dook achter mijn laptop en ging op zoek naar activiteiten om te doen in Jyväskylä. Ik ging ouderwets met een plattegrond op stap. Ik had de volgende dingen gemarkeerd om te gaan bekijken: Harju uitkijktoren, stadsbibliotheek, Stadstheater,, Universiteit Seminaarinmaki, town church, Taulumaki church, Greek-Orthodox church en museum of Central Finland. Het museum heb ik niet gedaan, omdat het vandaag een prachtige dag is. Later wil ik het museum nog wel gaan bezoeken. Ik was niet van plan de drie kerken te bezoeken, maar tijdens mijn wandeling kwam ik er gewoon langs. Ik ging vanmorgen rond half 9 de deur uit. Als eerste ging ik op pad naar de Harju uitkijktoren. Helaas was die nog dicht en ging pas om twaalf uur open. Ik vervolgde mijn wandeling en liep naar het Stadstheater. Hier heb ik geen foto’s gemaakt, want persoonlijk vond ik het een lelijk gebouw. Je zou niet zeggen dat het een Stadstheater is. Ik liep verder naar de stadsbibliotheek. Die zag er toch wat aantrekkelijker uit. Hij was mooi met bloemen versierd.

Na de bibliotheek ging ik op pad naar de universiteit. Toen ik daar aan kwam stond ik met verbazing naar de plattegrond van de universiteit te kijken. Wat is dit groot! De universiteit is niet één groot gebouw. Het heeft iets van 26 gebouwen (niet allemaal heel groot) waar verschillende lessen gehouden worden. Na wat rond te hebben gelopen en een beetje verdwaald te zijn geraakt door de hoeveelheid gebouwen, liep ik verder naar het museum of Central Finland. Ik liep hier heen, omdat ik eigenlijk wel van plan was het te bezoeken. Nu weet ik in ieder geval de weg voor de volgende keer.

Het was tien uur en ik begon een beetje trek te krijgen. Ik liep weer terug naar de stad en ging in mijn favoriete koffie huis zitten. Een croissant met een grote mok Latte koffie. Toen ik daar eenmaal lekker op de bank zat werd ik helemaal een beetje moe. Ik had al een aardig stuk gelopen. Berg op en berg af. Na een half uur te hebben gezeten ging ik weer verder. Ik liep nog even wat winkels in om lekker rond te neuzen.

Toen was het half twaalf. Ik liep weer terug naar Harju uitkijktoren. Toen ik daar aan kwam ging die net open. Het was best druk en alle mensen gingen met de lift, maar ik liep heel dapper en sportief al die trappen op naar boven. Toen ik boven kwam gaf een man mij een schouderklop met een grote glimlach op zijn gezicht. Jyväskylä de studenten stad van Finland. Wat is het toch een pracht! Ik heb heel erg lang naar de stad gekeken en ook wat foto’s gemaakt. Het is echt een schitterende stad en ik ga het zeker missen!!

Na het bezoekje aan de uitkijktoren ben ik op advies van Renate naar American Diner gegaan. Dit is een restaurant. Hier heb ik heerlijk een sandwich gerookte zalm genomen. Je zit meteen helemaal vol na zo’n broodje, maar het was wel super lekker! Na het eten heb ik nog wat in de stad gelopen en mijn boodschappen gedaan. Ik ben weer terug gelopen naar de campus. Daar heb ik wat wasgoed in de wasmachine gedaan en ben ik gaan stofzuigen. Daarna heb ik nog wat voor school gedaan. Ondertussen nog wat dingen opgezocht om te doen in Jyväskylä.

Vanavond wil ik naar de stad gaan. Als het goed is, is de stad mooi verlicht. Het wordt het City of lights event genoemd. Ik ben heel erg benieuwd!!!

Morgen wil ik een bezoekje gaan brengen aan het Spa hotel Rantasipi Laajavuori. Een lekker dagje wellness en fitness.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 7328

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: