Dag 32 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessa Esch - WaarBenJij.nu

Dag 32

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Gister en vandaag is er niet veel bijzonders gebeurd op stage. Ik hielp in de lessen en deed wat kopieer of lamineer taken. Vandaag was ik om kwart over twaalf klaar. Ik ging meteen weg en liep naar het Keski-Suomi Museo ofwel The Museum of Central Finland. Dit is een museum over de geschiedenis van de provincie Centraal Finland en Jyväskylä stad. Het museum heeft drie verdiepingen. Het is ontworpen door de in Jyväskylä beroemde architect Alvar Aalto. Deze architect heeft heel veel gebouwen in Jyväskylä ontworpen. Het museum opende zijn deuren in mei 1961.
Een grote tentoonstelling getiteld “Jyväskylä - noem het een stad ?” is te bekijken op een illustratieve manier vanaf het jaar 1830 tot vandaag de dag. Deze tentoonstelling bevindt zich op de derde verdieping . Een andere tentoonstelling is te vinden op de tweede verdieping . Het is getiteld “Centraal Finland - heden en verleden” en vertelt de geschiedenis van de provincie Centraal Finland van de prehistorie tot onze tijd . In aanvulling op deze tentoonstelling , biedt het museum wisselende tentoonstellingen met thema's die verband houden met de culturele geschiedenis.

Als je het leuk vindt om meer over “Jyväskylä - noem het een stad ?” te weten te komen is hieronder een link te vinden. De informatie is in het Engels.

http://www.jyvaskyla.fi/keskisuomenmuseo/english#jyvaskyla

Als je het leuk vindt om meer over “Centraal Finland - heden en verleden” te weten te komen is hieronder een link te vinden. De informatie is in het Engels.

http://www.jyvaskyla.fi/keskisuomenmuseo/english#central_finland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Finland

Stage in Finland (Jyväskylä)

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2014

Mijn laatste stage dag

08 Oktober 2014

Dag 40

06 Oktober 2014

Dag 38 mijn laatste week

04 Oktober 2014

Dag 36

02 Oktober 2014

Dag 33 en 34
Tessa

Welkom op mijn pagina! Hier schrijf ik al mijn verhalen op die ik met mijn reizen mee maak!

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7420

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Assendrup Denemarken

29 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

Finland

Landen bezocht: